Партньор на Проватон
 Как да останем мотивирани да спортуваме въпреки опрадванията

Как да останем мотивирани да спортуваме въпреки опрадванията

Сподели в

Как да останем мотивирани да спортуваме въпреки опрадванията

Това чувство най-вероятно е познато на всеки – поставили сме си за цел да спортуваме редовно, но щом дойде моментът да излезем за тренировка, едно гласче в главата ни започва да си измисля извинения.

За да започнем наистина да спазваме графика си за тренировки, трябва да спрем да мислим за редицата измислени причини като за “извинения”. Защото самото използване на тази дума ни внушава, че сме се провалили и ни кара да се чувстваме зле, че не сме впрегнали волята си.

Доказано е, че самокритиката всъщност само може да ни попречи да постигаме целите си. Затова е нужно да преформулираме причините, които си измисляме, за да не спортуваме, и да решим как да ги преодолеем, пише The New York Times.

Ето кои според изданието са извиненията, с които най-често се оправдаваме, за да пропускаме тренировка, както и съвети как да изградим един постоянен режим, с който да се чувстваме удовлетворени от положените усилия.

Липса на време

Повечето съвременни хора сме доста заети и времето често ни притиска. Но да отделяме време за физическа активност е едно от основните неща, с които можем да се погрижим за себе си. Затова даже графикът ни за деня да е запълнен, е добре да намираме дори само по няколко минути, в които да се раздвижим с кратка разходка между срещите например.

Снимка 653972

А също можем да правим и упражнения край бюрото. Докато водим разговори по телефона пък също можем да се разтъпчем. В идеалния случай всяка седмица е добре да включваме поне 150 минути умерена аеробна активност и 30-60 минути силова тренировка за цялото тяло.

Чувство на неувереност

Груповите тренировки и ходенето на фитнес може да бъде смущаващо за някои хора. Притеснението обаче може да бъде спестено, когато просто направим тренировката си вкъщи. Ако все пак сме решени да преодолеем това негативно чувство, можем да го направим с осъзнатост, като си припомним какви са целите ни и причините да сме в залата.

Снимка 653973

Освен това, в моменти на неувереност е добра идея да потърсим подкрепа у близък човек. И не на последно място – ако пък в дадена група или определен фитнес не се чувстваме на място, е добре да си припомним, че сме винаги свободни да потърсим друга опция.

Липса на финанси

Ходенето на фитнес и групови спортни занимания, разбира се, е свързано и с отделянето на финанси. Ако обаче се налага или предпочитаме да спестяваме, можем да планираме тренировките си вкъщи или на открито.

Снимка 653974

Упражненията със собствено тегло също са ефективни, особено когато ги комбинираме и с кардио. Можем да скачаме на въже, да тичаме в парка, а в някой почивен ден дори да си организираме малък преход в планината.

Липса на пространство

Където и да сме, все имаме място, колкото да опънем една постелка за йога. И това ни е напълно достатъчно, за да поработим върху гъвкавостта си.

Снимка 653971

За скачането на въже например също не е ни е нужно голямо пространство, нито пък за упражнения с гири и дъмбели. Извинението за липса на място за тренировка просто също не е валидно, за да мързелуваме.

Ту топло, ту студено

Може и да звучи несериозно, но е факт, че доста хора се оправдават да не тренират, с времето. Или им е горещо, или пък твърде студено. И за това извинение обаче има решение. Естествено, трябва да се съобразяваме с температурата навън и това реално е възможност за нас да разнообразяваме тренировките.

Снимка 653975

Когато например навън е твърде горещо или студено за тичане, можем да идем на плуване. През зимата е добра идея да засилим силовите тренировки, които обикновено се правят на закрито, като можем да включим и пилатес или йога. А в топлите месеци какво по-чудесно и зареждащо от това да поспортуваме на открито.

Болка

Може и да звучи противно на логиката, но хора, които се борят с форми на хроничен мускулен или ставен дискомфорт, като ревматоиден артрит, остеоартрит или имат болки в кръста и врата, всъщност е добре да поддържат физическа активност. Според здравните експерти за много хора липсата на активност допринася за болката им.

Снимка 653976

Въпреки че упражненията може и да не облекчат цялата болка, могат да помогнат при изпълняването на ежедневни дейности с по-голяма лекота. Освен това колкото повече упражнения правят, толкова повече упражнения ще могат да правят. Защото често, когато хората укрепнат, прагът им за болка се повишава.

Умора

Ако се оправдаваме да не тренираме заради чувство на умора, можем просто да напаснем графика си според това кога реално се чувстваме най-енергични. Ако това е сутринта – то нека започнем деня си със спорт. Ако пък следобед имаме повече прилив на енергия – то именно тогава е добре да вместим тренировката си.

Снимка 653977

И естествено, в дните, когато сме по-изморени, не е нужно да се насилваме с изтощителни упражнения. В такъв случай е по-разумно да ги заменим с разтягане, йога или просто разходка.

Не е моето

Много хора твърдят, че спортът просто не е тяхното нещо. Но това реално означава, че всъщност не са намерили правилния тип физическа активност за себе си. Спортът не е означава само “помпане на мускули във фитнеса”.

Снимка 653978

Ако идеята за еднообразни тренировки или такива на закрито не ни харесва, можем да си направим по-разнообразен график или да включим активности като планинарство например. Друг начин, по който можем да направим тренировките си по-приятни, е като междувременно гледаме или слушаме нещо интересно – предаване, подкаст или просто музика.

Страх от контузии

Факт е, че спортът крие рискове, но същото важи и за неговата липса. Ако свикнем със заседналия начин на живот, си гарантираме здравословни проблеми.

Снимка 653979

Ако тепърва започваме да влизаме в ритъм и нямаме физическата подготовка, е добре началото ни да е плавно. Напредвайки постепенно, е важно да изградим увереност, която да използваме като мотивация, за да превърнем спорта в начин на живот.

 

Източник: Lifestyle.bg

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *