Партньор на Проватон
 Саботьори на успеха

Саботьори на успеха

Сподели в

Не е тайна, че много фирми се разпадат в рамките на първите няколко години от създаването си. Като предприемач лесно може да попаднете в капаните, свързани със започването на бизнес, дори и да се целенасочени и добре подготвени в подхода си към изграждането на нова компания.

Ето няколко грешки, които могат да саботират успеха ви като предприемач:

Назначавате на работа хора, които приличат твърде много на самите вас

Понякога най-талантливият кандидат може да не е най-подходящият за работата. Иначе казано, отбор, в който на всяка позиция имате копие на Кристиано Роналдо, най-вероятно няма да се справи особено добре в мачовете срещу сериозни съперници. За да постигнете успех, трябва да дадете приоритет на назначаването на хора, които са различни от вас. Ако по време на среща на екипа всички се държат по един и същи начин и изразяват едно и също мнение, то бизнесът ви най-вероятно няма да просъществува дълго време. Разнообразието от гледни точки, познания и опит е това, което разграничава най-добрите екипи от останалите.

Не приемате промяната

Мисля, че всички бихме се съгласили с това, че промяната може да бъде трудно хапче за преглъщане. Независимо дали става въпрос личния ви живот или професионалната ви кариера, промяната е нещо, от което не можете да избягате. Тя може да бъде особено трудна за приемане, ако сте лидер на компания и бизнес ви не върви добре от доста време.

За да изведете бизнеса си на следващото ниво и да постигнете истински дългосрочен растеж, трябва да не само да се научите да приемате промяната, а и да започнете да се възползвате от нея. Как могат новите технологии да ви помогнат да навлезете на нови пазари? Има ли позиции и роли, от които компанията ви вече не се нуждае? Колко инвестирате в научноизследователска и развойна дейност в сравнение със вече съществуващите направления на вашия бизнес? Това са само част от въпросите, които трябва да си зададете като предприемач, който се възползва от промените.

Избягвате рисковете

Докато растем постоянно ни се натяква, било то от нашите родители или пък от учителите ни, че рисковете са нещо, което трябва да се избягва. Като предприемачи вашата отговорност е да убедите инвеститорите, клиентите и работниците, че не поемат сериозен риск, решавайки да си партнират с вас. Въпреки че е важно да можете да ограничавате рисковете във всеки сценарии, това не означава, че никога не трябва да поемате рискове. Рисковете не са проблем сам по-себе си – такъв са необмислените и прибързаните действия. За това е важно да поемате добре обмислени рискове. Никой не е постигнал велики неща, придържайки се към статуквото и следвайки добре отъпкания път. Бъдете искрени със себе си, когато анализирате най-лошия възможен сценарии, и не се страхувайте да поемете риск, ако той си заслужава.

Забравяте да инвестирате в себе си

Много често собствениците и директорите неволно пренебрегват себе си в името на успеха на своята компания. Те спират да обръщат внимание на развитието на своите познания и умения, концентрирайки цялото си внимание върху растежа на техния бизнес. Това важи в особена сила за мениджърите, които следват концепцията за „лидера-слуга“. Това е философия, в основата на която е идеята, че лидерът съществува, за да служи на другите, а не обратното. Този подход към управлението е изключително полезен, но той не трябва да бъде издиган до такива екстремни нива, че лидерът да пренебрегва напълно собственото си професионално развитие. Самоусъвършенстването на приключва в момента, в който станете изпълнителен директор или основател на компания, не го забравяйте!

Поставяте си посредствени цели

Конвенционалната мъдрост диктува, че човек трябва да си поставя „разумни“ цели. Какво обаче означава това? Да, важно е да бъдем реалисти във вижданията си за нашия бизнес, но аз твърде често срещам предприемачи, които не демонстрират нужната вяра в себе си и в идеята, която опитват да осъществяват. Лично аз смятам, че ако хората си поставят достатъчно високи цели, дори „провалите“ могат да бъдат разглеждани като „победи“.

Да кажем например, че сте си поставили за цел растеж от 200% на вашия бизнес в рамките на годината. Ако в края на годината се окаже, че не сте постигнали целта си, но пък сте успели да реализират растеж от 100%, то реално погледнато вие не сте се провалили.  Удвояването на размера на вашия бизнес е впечатляващо постижение, което няма как да не зарадва служителите, клиентите и инвеститорите.

Вярвате, че трябва да знаете всичко

Като млад предприемач лесно може да останете с идеята, че трябва да имате отговор на всеки въпрос. Действителността е, че понякога просто няма да имате такъв. По тази причина великите лидери си създават обкръжение от можещи и знаещи хора с различни виждания , които да им помагат при решаването на всевъзможни проблеми. Никой не е експерт по всичко.

………….

Райан Макграт за Entrepreneur.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *