Това е ваша работа!
Kато бизнес коуч твърдо вярвам в това, че трябва да се съсредоточите върху нещата, които правите най-добре, и да възлагате на външни изпълнители нещата, с които се борите, пише в статия за Inc.com Дейвид Финкел.
Например, освен ако не сте експерт в тази област, наемането на счетоводител вероятно е добра идея за вашия бизнес. Ако нямате и най-малка представа как да напишете копие за продажба или да съставите маркетингова кампания, възвръщаемостта на инвестициите ви като наемете външна фирма, би си струвала усилията. Същото важи и за дизайна на уебсайтове, ИТ работата и т.н. Ако не сте добри в това, има вероятност някой друг да е такъв.
Но има три неща, които според Финкел никога не трябва да се възлагат на външни изпълнители. И ако се борите с някое от изброените, ще си струва времето и усилията да потърсите помощта от ментор или бизнес треньор, който е успешен в тези елементи.
Стратегическо планиране
Като собственик на бизнес може да се каже много за работата по вашия бизнес, а не във вашия бизнес. Това разграничение е важно и ще ви помогне да освободите времето си, за да се съсредоточите върху елементите с по-голяма картина. Не трябва да ходите на разговори за продажби или да отговаряте на въпроси за обслужване на клиенти, тъй като те лесно могат да се извършват от някой друг.
Но стратегическото планиране, трябва да бъде нещо, което да разглеждате поне на всяко тримесечие, ако не и на всеки месец. Къде искате да бъде вашият бизнес след година? След пет години? Следващото тримесечие? Какви стъпки можете да предприемете като екип, за да стигнете до там? Постигате ли целите си в определения срок?
Това са неща, върху които вие като лидер трябва да се съсредоточите и да отделите от времето си за тях. Не го предоставяйте на някой друг да го прави или не питайте доставчик на трета страна накъде трябва да се развива вашият бизнес. Вашето пътуване е уникално и къде ще отведете екипа си, зависи много от това как стратегически планирате бъдещето.
Фирмена култура и традиции
Друга важна област във вашия бизнес, която заслужава вашето време и внимание, е фирмената ви култура. Тази невидима ръководна ръка е гръбнакът на вашата компания и ако се борави правилно, може да означава разликата между експоненциалния растеж и крайния провал. Ето защо не ги предавайте на някой друг и не очаквайте това да стане за една нощ.
Това, което правите като лидер, как се справяте с победите и предизвикателствата и как общувате с екипа си, ще се изплати десетократно.
Фирмената култура се изгражда чрез поредица от малки, но важни избори. Това е начинът да взаимодействате с вашите клиенти, доставчици и служители. Ключът е да му се отделя редовно внимание.
Комуникационни процеси
Друга важна задача на лидера е свързана с комуникационните процеси във вашия бизнес. Как определяте очакванията, изграждате взаимоотношения и предоставяте яснота на групата като цяло е много важна задача, която трябва да бъде запазена за вас.
Изграждането на процеси и комуникационни канали между отделите и служителите е друг продължаващ процес, който ще отнеме време за разработване, но със сигурност си заслужава усилията.
Обучете ключовите си членове на екипа да практикуват ефективна комуникация и често преглеждайте и преразглеждайте процесите си за най-добри резултати.
Източник: Дейвид Финкел, автор на “Формулата на свободата: как да успеете в бизнеса без жертване на семейството, здравето или живота”, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова