Какво ново във Facebook маркетинга за 2021
Маркетинг тенденциите в социалните мрежи непрекъснато се развиват. Ето няколко полезни съвета от достоверни източници на тема фейсбук маркетинг, които вярвам, че всеки бизнес трябва да внедри и да даде приоритет през оставащата 2021 г.
Започваме с два ценни съвета от статия в entrepreneur.com:
Използвайте stories пред това да публикувате постове във feed-a, няма значение коя е социалната мрежа. Facebook News Feed-a скоро ще стане на 15 години. За дигитален продукт, който не е претърпял някаква особена революция вече не е толкова интересен както на последователите, така и на маркетолозите.
Stories (сторитата) от своя страна са популярни само oт няколко години и това че изчезват след 24 часа създава чувство, че ще изпуснеш нещо много важно. Не случайно и Linkedin пуснаха тази функционалност преди няколко месеца. Възползвайте се.
Много често ме питат колко трябва да бъде дълго дадено видео. В днешно време, колкото по-кратко толкова по-добре. Не случайно TikTok и Reels са толкова популярни. Опитайте се да разкажете историята си за 90 секунди или по малко. Това ни казват тенденциите, а за повече трикова и насоки, можете да прочетете цялата статия тук.
В една друга статия на Social media examiner е много подробно описано, защо е добре да рекламираме съдържанието (facebook lives, блог статии и т.н.), което публикуваме във Facebook страницата си. В статията се обръща повече внимание как да стигнете до нова аудитория с конкретни стъпки и описание. Заслужава си да си изпиете кафето с нея. Обръщам внимание на още нещо, знаете че едва 2-5% от вашите последователи виждат съдържанието, което публикувате. Използвайки реклама ще може да стигнете до по-голям процент от тях.
И като заговорихме за Facebook реклама, знам че повечето от вас са използвали или използват бързата функция Boost Post. Някои от бързина, а други защото не знаят как да го направят по друг начин. Можем да влезем в сериозна дискусия колко е правилно и колко не. Така и така го правите, в тази статия ще намерите ценни съвети как да го правите още по-добре, с проследими резултати.
Ето и един допълнителен съвет от мен, който обичам да споделям с колеги, които се занимават с Facebook управление на рекламни кампании. При всяка възможност използвайте A-B тестване – като разликата може да бъде или във визията (посланието), или във формата – изображение или видео. Така лесно могат да се анализират резултатите за следващи кампании на база целите ни – по-широк обхват или по-голяма ангажираност.