Партньор на Проватон
 Най-евтиният начин да влезете във форма: скачане с въже

Най-евтиният начин да влезете във форма: скачане с въже

Сподели в

Вижте от какво се нуждаете и как правилно да скачате с въже + видео тренировка

Какво е това скипинг?

Просто е – познатото на всички нас скачане с въже. Недооценено в детството, днес това е най-ефективният метод за пълноценна кардио тренировка. Скачането помага не само да се свалят излишните килограми, но и да укрепнат сърцето, съдовете, дихателната система и да развиете физическа издръжливост.

15 минути скачане на ден разпръсква кръвта из тялото, ускорява метаболизма и процеса на изгарянето на мазнини, а също помага за поддържане на тонуса на мускулите на ръцете. Един час интензивно скачане с въже изгаря средно около 700 калории.

Какво ви трябва?

На първо място дрехите ви трябва да са удобни, за да не се заплитат във въжето. Също така дрехите трябва да са достатъчно еластични, за да поддържат тялото по време на скачането. Маратонките трябва да са удобни, за да не се получава травма.

Въжето за скачане бива няколко вида – от текстил (най-елементарното) с памучни или найлонови нишки, стандартно PVC въже (леко и издръжливо, най-масовото), скоростно въже (от тънък винилов шнур), кожено (обикновено го използват боксьорите), въже с мъниста (от найлонова корда, покрито с пластмасови сегменти по цялата дължина – за по-добра видимост и фокус). Тежките въжета изискват повече усилия за въртене, но пък ще изгаряте повече калории и оформяте по-добре мускулите на ръцете.

© iStock

За да определите правилната дължина на въжето за скачане, използвайте следния метод: вземете във всяка ръка съответния край, стъпете с краката по средата на дължината на въжето и повдигнете дръжките му нагоре. Правилната дължина е тази, при която двата края достигат до средата на гърдите или точно под мишниците ви.

Как да скачате с въже правилно?

Спомените от часовете по физическо не са достатъчни. Има голямо разнообразие от упражнения за скачане с въже, с помощта на които се тренират различни мускулни групи.

Със скачане с въже отлично може да загреете мускулите си преди всяка тренировка, а може да го използвате само по себе си като вид тренировка. Изпълнявайте обичайните вертикални подскоци с въже, като скоростта ви не трябва да надвишава 80 оборота в минута.

Опитайте се да скачате, като сменяте краката си. Редувайте подскачане на ляв и на десен крак. Това упражнение може да изпълнявате в продължение на 5 минути за всеки крак. За да подсилите мускулите на бедрата и прасците, пробвайте скачане с полусгънати крака. Регулирайте дължината на въжето и през цялото време на скачането не изправяйте краката. Продължете да скачате между 3 и 5 минути в зависимост от физическата ви подготовка. Скоростта отново не трябва да надвишава 80 оборота в минута.

СПОДЕЛЕТЕ

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *