Партньор на Проватон
 Каква беше 2020 и каква ще е 2021

Каква беше 2020 и каква ще е 2021

Сподели в

Наскоро в една от групите за маркетинг, в които членувам, имаше въпрос „каква беше за вас 2020 г. по скалата от 1 до 5”, където 5 е отлична. Поставих оценка 5 с коментар, че годината е каквато я направим ние, и каквато решим, че е. Не закъсня въпрос от администратор на групата – а колко е ръстът на приходите ви за 2020. Моят отговор беше, че ако критерият е промяна в оборота, то въпросът следва да се промени.

Има две безспорни неща, които зависят изцяло от всеки от нас – действията ни и нагласата ни. И над двете неща имаме пълен контрол. Което прави лесен отговора кой носи отговорност каква беше 2020. Отговорът – всяка сутрин ви се усмихва в огледалото.

Какво направих през 2020

Сигурен съм, че 2020 е била изпълнена с действия за всеки от вас. Трябваше спешно да действаме при въвеждане на извънредното положение. Обяснявахме на екипа какво и защо ще направим и действахме – да дадем стойност на клиентите ни, да осигурим заплати за екипа ни, да сме коректни към партньорите ни. Имаше и свръхреакция на много новини – на ниво държава, потребители, конкуренти, партньори. Имаше и подценяване на дадени новини. Но със сигурност сме предприели действията, за които сме били готови. Даже и да сме “паркирали” някои въпроси, това пак е действие. И със сигурност не можем да върнем назад нищо. Единственото, което можем да променим е нагласата ни.

Как гледам на 2020

Ако приемете, че само вие носите отговорност как гледате на годината, тя ще е година, която бихте оценили с 4 или 5. Защото е годината, в която сте открили много неща. Направили сте епични действия, на които не сте мислили, че сте способни. Спасили сте работни места. Помогнали сте на свои дългогодишни партньори. Тествали сте и сте развили нови продукти и услуги. Имали сте повече време да се опознаете. Вложили сте много повече за хармоничността на личния си живот.

Каква ще е 2021

Новата година ще е изпълнена с още повече хаотика, както се казва едноименната книга на Филип Котлър за предната криза. Ще има променено поведение на потребителите, ще има нови конкуренти и такива, които не се справят адекватно. Със сигурност ще има пренастройване на пазара и във вашата ниша. Ще има безброй много бизнес и маркетинг решения за вземане. А това е отлична възможност да действате и така ще развиете нови умения. И вероятно много от тези действия ще ви се отплатят, защото сте на пулса на променените нужди и начините бизнесът ви да ги задоволява.

А и както знаете от личен опит – действието намалява притесненията ви и възприятието ви за ниво на стрес.

Пожелавам ви една изпълнена с действия 2021. Защото ще е каквато я направите, и каквато решите, че е била за вас.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *