Партньор на Проватон
 Омбудсманът препоръча на ВиК-Варна да не вдига цената на водата

Омбудсманът препоръча на ВиК-Варна да не вдига цената на водата

Сподели в

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати индивидуална препоръка до осемте ВиК оператора в страната, които от 1 януари 2021 г. повишават цената на водата, с настояването да не прилагат новите, по-високи цени на ВиК услугата, утвърдени от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).

Такава препоръка от доц. Ковачева получиха управителите на „ВиК – Варна” ООД, „ВиК“ ООД гр. Кърджали, „ВиК“ ООД гр. Перник, „ВиК“ ЕООД гр. Плевен, „ВиК“ ЕООД гр. Пловдив, „Водоснабдяване – Дунав“ ЕООД гр. Разград, „Софийска вода“ АД и „ВиК“ ЕООД гр. Хасково.

Омбудсманът е категорична, че в настоящата епидемична обстановка, когато доходите на хората непрестанно намаляват, не бива да се допуска цената на ВиК услугите да се превърне във фактор, който ще задълбочи бедността и социалното изключване.

Диана Ковачева обръща внимание и на факта, че въпреки повишението на цената на услугата качеството й на много маста в страната не се подобрява. Омбудсманът акцентира и върху големите загуби на вода по водопреносните мрежи, както и върху незадоволителното изпълнение на показателите за качество.

Припомняме, че при участието си в онлайн заседанието на регулатора, когато на 3 декември 2020 г. бе обсъден проектът на решение за изменение на одобрените цени на ВиК услугите за т.г., омбудсманът настоя за икономически обосновани цени, които да отговарят на качеството за тяхното предоставяне и се противопостави на повишението на водата в същите тези осем области. За съжаление КЕВР не се съобрази с аргументираното становище на обществения защитник и новите по-високи цени станаха факт с решение в края на м.г.

„С Решение № Ц-46/30.12.2020 г. КЕВР утвърди нова, най-висока за страната цена на ВиК услугите за битови потребители, предоставяни от „Водоснабдяване-Дунав“ ЕООД гр. Разград – от 3,420 лв. (с ДДС) на 3, 632 лв. (с ДДС)”, пише омбудсманът до управителя на „Водоснабдяване – Дунав“ ЕООД инж. Стоян Иванов.

Диана Ковачева допълва, че освен това дружество е с оценка от КЕВР „пълно неизпълнение“ на 23 показателя за качество. Сред тях са „качество на питейната вода в големи зони на водоснабдяване“, „непрекъснатост на водоснабдяването“, „аварии по водопроводната мрежа“, „налягане във водоснабдителната система“, „аварии на канализационната мрежа“ и др.

И в писмата до управителите на останалите четири ВиК дружествата – Варна, Кърджали, Пловдив и Плевен, където цената на ВиК услугата се повишава от 1 януари т.г., доц. Ковачева е категорична че цената на водата трябва да бъде обвързана с качеството на предоставяната услуга и недопускането на високи загуби по водопреносната мрежа.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *