Партньор на Проватон
 Три неща, които карат мозъка да работи много по-добре

Три неща, които карат мозъка да работи много по-добре

Сподели в

Въпреки че мозъкът не е мускул, той може да бъде трениран

За разлика от бицепсите или задните части, ние не можем да видим или да почувстваме, когато мозъкът ни се превръща в пихтия поради “неправилна употреба”. Но всяка атрофия на този орган се усеща, когато осъзнаем, че не можем да се ориентираме на познато място, или просто не можем да си спомним много често срещана чужда дума. Предлагаме ви да обърнете внимание на три много прости ежедневни навика, които могат драстично да подобрят мозъчната функция.

СЪН

Не спираме да повтаряме, че сънят е изключително важен за всички аспекти на нашето здраве. Но, за съжаление, в наше време човек спи по-малко от всякога в историята. В средата на миналия век хората са спали около девет часа на ден, през 70-те години тази цифра е спаднала до 8 часа, а днес е достигнала до 7. Сънят е от съществено значение за поддържане на оптимално невропсихологично натоварване: от интерпретиране на невербални сигнали (това, което често наричаме интуиция) до концентриране и организиране на информацията правилно в съзнанието ни.

В проучване от 2010 г. в САЩ изследователите проследяват представянето на две групи млади хора. В експеримента всеки участник изпълнява учебна задача, след което едната група си почива 90 минути, а другата остава будна, докато другата не завърши следващата задача няколко часа по-късно. Участниците, които подремвали между упражненията, се представили значително по-добре при втората задача, а също така показали по-добри резултати при обучение. Дори краткосрочният „котешки“ сън (20-25 минути) спомага за повишаване нивото на бдителност и укрепва паметта.

ТРЕНИРОВКА НА ПАМЕТТА

Ако сте на възраст над 30 години, вероятно можете да си спомните времето, когато сте знаели най-малко 15 телефонни номера наизуст. Спомнете си колко често сте използвали съвети и трикове за това – например свързване на определени числа с местоположението им на клавишите или с датата на раждане? Бинго! Това се нарича използване на мозъка ви по предназначение!

В съвременния свят съхраняваме информация почти навсякъде. В статия от изследователи от 2011 г., озаглавена „Въздействието на Google върху паметта“, е описано, че студентите от колежа са показали, че запомнят много по-малко информация, когато знаят, че могат да я намерят в търсачката по всяко време, което води до намаляване на собствената им памет. Защо не използвате Google в своя полза – просто се опитайте да запомните всичко ново и интересно, което откривате с него. (Например тази статия!) Или друго упражнение е няколко пъти седмично да се опитвате да заучавате по няколко нови стиха наизуст.

СЕКС

Понякога след дълъг тежък ден мисълта дори за бърз секс може да изглежда толкова трудна, че вие и вашият партньор да се откажете от забавления и … просто да заспите (което не е лошо – вижте точка първа). Но ако изобщо не приоритизирате секса, това може да повлияе на мозъчната функция. Поне така казва проучване от 2017 г., публикувано в Journal of Gerontology. Учените попитали група възрастни хора за техния сексуален живот и след това ги помолили да направят стандартизиран тест, който показал, че съществува връзка между честотата на секса и интелигентността: хората, които твърдели, че поддържат интимност ежеседмично, имали по-добри резултати от тези, които не го правели. Също така в друг тест от същата година се разглежда ефекта от секса върху когнитивните способности на 78 жени на възраст от 18 до 29 години. Оказва се, че тези, които правят по-често секс, се представят по-добре в тестовете за памет.

Така че сега имате поне три здравословни варианта за това как да прекарате тази вечер.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *