Зима идва. Ето и как водата ще ти помогне да се стоплиш и хидратираш

Зима идва. Ето и как водата ще ти помогне да се стоплиш и хидратираш

Доста хора около нас страдат по лятото. Честно казано, малко им се чудим, защото есента и зимата си имат своите и чар, и красота, които вървят и с толкова възможности да сме сред природата. Все пак човек е активен не само през топлите месеци от годината, нали!

И въпреки че студът през зимните месеци не предполага толкова движение в ежедневието ни, това не означава, че не губим също толкова течности, колкото и в жегите.

Губим, разбира се, но за по-дълъг период от време. Затова и не бива да пренебрегваме хидратацията, дори когато навън духа зверски и трупа сняг като за последно.

В тези условия пиенето на няколко литра вода на ден не е чак толкова лесна задача, колкото изглежда на пръв поглед. Затова ето няколко лесни начина, с които да си набавяме необходимото количество вода, дори през зимата.

Вода, минала през огън

Горещата вода си остава вода, а когато навън е студено, влиза леко и меко като греяна ракия. Но някак не върви да започнем деня с ракията на дядо, защото запасите на горкия човек ще се изчерпат бързо.

От друга страна, алкохолът е диуретик, което означава, че ще ходим по-често до тоалетна, а това пък води до дехидратация. Нещо, което не искаме нито когато е топло, нито когато е студено.

Ето защо чаят е нашият верен приятел. Така не само ще си набавяме течности по лесен и приятен начин, но ще е и още по-здравословно – заради полезните свойства на билките, които сме запарили. А когато към него добавим лъжица-две мед и малко лимон, си става просто перфектно.

Добре де, може и малко ром да капнем. Хора сме, все пак.

Цялото плодово войнство

Плодове се ядат целогодишно, защото са пълни с витамини. А когато навън е студено и върлуват какви ли не грипове, си стават направо задължителни.

Според MyFoodData, в студените месеци неоспоримият шампион при плодовете с най-високо съдържание на вода е грейпфрутът – цели 91%. Ябълките, тиквата,портокалите, сливите и ананасите пък съдържат над 85% вода, така че също са добър начин да останем хидратирани.

А ако доброто старо ядене на плод ни е скучно, недоволните винаги могат да си забъркат едно смути или един фреш.

Вода с (после)вкус

Ясно е, че ежедневието на съвременния човек е забързано. Ясно е, че често не остава време за плодове. А и невинаги е приятно да правим съпричастни на хрупането на ябълката целия офис.

Но нуждата от хидратация си остава, защото тялото си я иска. Тогава въпросните плодове отиват директно във водата.

Разбира се, номерът не става с всички – едва ли някой си представя вода с тиква например. Но няколко резена лимон или ябълка в шишето с вода са страхотна комбинация. А така хем ще добавим вкус, хем ще си набавяме желаното количество вода.

Храна за тялото, храна за душата

Вместо да стискаме ръкавите на пуловера в опит да се стоплим, защо да не се наградим с една топла супа. И кога, ако не сега, в студеното време.

А тя, пилешката супа, си е храна не само за тялото, но и за душата. Крем супите също попадат в списъка, защото тях кой не ги обича. А така, освен че ще се нахраним и стоплим, ще се хидратираме по един много приятен за зимата начин.

Да вкараме и солта в играта

Добре известен факт е, че солта задържа водата в тялото, което може и да е ад за културистите, но за всички нас, обикновените хора, не е такава драма. Пък и през студените месеци, когато ни е по-трудно да пием толкова вода, колкото през топлите, си е от полза.

Ето защо можем спокойно да си похапваме нещо соленичко, но не бива да прекаляваме, разбира се – солта не е полезна, когато се прекалява с нея. Зеленчуци като моркови и спанак пък съдържат доволно количество натрий, а и лесно могат да се вкарат в някое ястие.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *