7 причини да тренирате сутрин, а не вечер

7 причини да тренирате сутрин, а не вечер

Плюсовете на упражненията в първата половина на деня

Сутрешните тренировки намаляват апетита. Може да звучи нелогично, но час и половина във фитнеса рано сутрин значително намалява апетита през деня и намалява риска от преяждане. Изследване на университета Бригъм Йънг установи, че само 45 минути енергични упражнения сутрин намаляват апетита за храна (особено сладкиши и тестени храни).

По-ефективно изгаряне на мазнини. Тренировките на гладно не са за всеки, но много научни изследвания доказват тяхната ефективност. Ако след консултация с вашия лекар не сте установили противопоказания, сутрешните тренировки на гладно могат да ви помогнат да отслабнете по-ефективно и по-бързо. Средно ефективността на тренировките на гладно е с 20% по-висока от същия набор от упражнения след хранене. Моля, обърнете внимание, че говорим за отслабване. Ако целта ви е да качите мускулна маса, не може да очаквате резултати без високо протеинова храна преди тренировка.

Стимулиране на мозъчната дейност. Сутрешните упражнения насърчават отделянето на адреналин и кортизол. Въпреки че това са „хормони на стреса“, именно те значително повишават бодростта и бдителността. Ако днес на работа се налага да решавате трудни проблеми, сутрешната тренировка ще „разтърси“ тялото и ще помогне на мозъка да се включи по-бързо.

Енергиен заряд. Добре известно е, че редовните упражнения повишават нивата на енергия и помагат в борбата с умората. Според статистиката хората, които спортуват 3-4 пъти седмично, се чувстват с 65% по-малко уморени от тези, които не го правят. Ако вашата тренировка е през първата половина на деня, след това няма да се чувствате умора дълго време.

Добро настроение. В допълнение към кортизола, по време на тренировка се освобождават хормоните на щастието серотонин и допамин. Енергичните упражнения стабилизират нивата на хормоните на стреса и помагат да се контролира тяхната концентрация в кръвта. Сутрешните упражнения ще ви заредят с добро настроение за целия ден и ще улеснят справянето с различни трудности.

Трупане на мускулна маса. Ако целта на вашите тренировки е апетитно дупе или релефна коремна преса, това е перфектното време. Хормонът тестостерон е необходим за ефективен мускулен растеж, а нивото му в тялото е най-високо сутрин. Силовите тренировки, направени преди обяд, е по-вероятно да дадат резултат в близко бъдеще. Най-важното е, да не забравяте за закуската, защото тя е от решаващо значение за мускулния растеж.

Подобрено качество на съня. Както бе споменато по-горе, тренировката провокира отделянето на адреналин в кръвта. Това има силен ободряващ ефект, който продължава дълго време. Ето защо, след тренировка вечер, може да имате проблеми със съня. Сутрешната тренировка ще ви зареди с енергия за целия ден, а вечер ще можете да спите спокойно.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *