Партньор на Проватон
 По-щастливи и красиви с бойни и еротични танци

По-щастливи и красиви с бойни и еротични танци

Сподели в

Табата, канго и мосафайт ни вадят от стреса и ни вкарват във форма

Покрай карантината всички сме натрупали стрес и някой килограм в повече. Най-лесният начин човек да си върне физическия и психоемоционален баланс е, като отдели време за забавления с някой приятен кардиоспорт. В такива всъщност са се превърнали куп модерни танци.

Цените на тренировките са мръднали с левче-два на посещение нагоре, но това не е болка за умиране. По-важното е човек да намери време, а после да прояви и постоянство с редовни занимания поне три пъти седмично.

В портфолиото на много зали вече влизат хибридни тренировки, съчетаващи бойни изкуства под съпровод на музика, като мосафайт. Тренировките са вдъхновени от MMA борбите, но всеки човек се бие с виртуален опонент – далеч по-миролюбиво и безопасно. Разбира се, може да си представяте, че се млатите с някой злодей, а защо не с шефа или тъщата, шегуват се инструктори. Една кардиотренировка варира между 8-10 лева в група с инструктор. Той е важна фигура, тъй като заниманията включват различни стилове по смесени бойни изкуства, кикбокс, муай тай, карате, функционална атлетическа тренировка и много други дисциплини. Въобще забавлението, тонусът и стягането е гарантирано.
Ако идеята ви да свалите килограми за плажа се е превърнала във фикс, то трябва да знаете, че един 30-минутен танцов клас изгаря между 130 и 250 калории. А с мосафайт те отиват към 350.
Има и други подобни хибриди като аеро таебо, комбиниращо аеробика с ударите с крака и ръце, изпълнявани при таебо.

Все пак има редица класации, според които най-лесният начин да влезете във форма са т. нар. танци свободен стил – фристайл. Те позволяват да се движите свободно, без да се налага да се притеснявате за точните стъпки или движения на тялото. Ето защо този тип може да се изпълнява от почти всички възрастови групи. Движенията правят тялото по-гъвкаво, но най-хубавото е, че може да се изпълняват на почти всякакъв вид музика, а човек задава сам темпото според възможностите и предпочитанията си.
Малко по-сложен е хип-хопът. Като градска форма на танц, която е била основно развита от уличната култура на Ню Йорк, той е особено популярен в нощните клубове. Бързите движения, участващи в него, буквално събуждат клетките на цялото тяло. Постепенно хип-хопът навлиза в програмите на зали и фитнес центрове. Причината е, че поначало представлява интензивна форма на тренировка, чиито движения натоварват областта на бедрата, талията и корема. Има различни разновидности като хип-хоп табата например, която е особено популярна сред феновете на анаеробните тренировки, които ще ви оставят без дъх. При нея се практикуват режим на движения с кратки почивки, а техниката гори по 400-500 калории за 30 минути. Цените на посещение варират от 6 до 10 лева в зависимост от мястото – дали е в София или в провинцията. Карти за 8 посещения излизат между 40 и 60 лева.

Малко известен факт е, че в топзаниманията за тонус и форма попадат бели денс танците, по-известни по нашите ширини като „кючек“. Те идват от страните от Близкия изток и имат дълга история. Служили са за забавление на владетелите от изключително красиви и пластични жени. Днес обаче и мъже ги практикуват с цел влизане във форма, а фактът, че носят може би най-нисък риск от нараняване, ги прави подходящи за участници в широк възрастов диапазон. Екзотичните движения помагат да се тонизират проблемни зони като бедра, гръб и корем. Заниманията тук включват бавни, но изключително контролирани изометрични движения, които развиват гъвкавост, а също така и подобряват кръвообращението. Инструктори споделят пред „Телеграф“, че стягането на коремните мускули, разклащането на таза и въобще долната част на тялото гори не само мазнините и стяга задните части, но и профилактира здравословни проблеми при дамите в областта на половата система.

Ако човек иска да постигне самочувствие, позитивно настроение и добра фигура, то не е неoбходимо да се гърби с много тежести във фитнеса или да тича до несвяст на скучната пътечка. Въобще забравете за монотонните движения, а заложете на аеробните ползи за организма от джазърсайз. Зад англоезичния термин се крие може би най-старият комбиниран вид тренировка, съчетаващ джаз с бързи аеробни движения, повтаряни от цяла зала с трениращи хора. С течение на времето танцът включва някои класически движения от пилатес и йога, както и някои кардио-бокс удари. Други, целящи да градят мускули, включват и по-леки щанги и гири, ваещи релеф. Въобще дамите ще заприличат на мацката Алекс от култовия филм „Флашданс“, а господата на Патрик Суейзи от „Мръсни танци“. Трябва обаче да ги правите от 2 до 3 пъти седмично в продължение на поне един час, ако искате да отслабнете. Иначе всяка тренировка може да ви помогне да загубите рекордните 600 калории.

Разходка на Луната

Канго джъмпс е един от спортовете, които също придобиха голяма популярност през последните няколко години. Освен че гори мазнини като тиган на котлон (с 25% повече от други танци), кангото вкарва хората в едно ново измерение заради специалните пружиниращи обувки. С тях човек се чувства като астронавт, подскачащ по повърхността на Луната. Тези обувки първоначално са създадени с рехабилитационна цел през 80-те години в Канада. Едва по-късно, през 1994 година, започват да се използват и за спорт. Те са изключително щадящи ставите и сухожилията, като в същото време водят до заякване на проблемни зони в тялото. Ето защо доктори препоръчат канго тренировките след претърпяна травма. Изследвания показват още, че този тип танци намаляват шоковото въздействие върху глезените, коленете, пищялите, бедрата, долната част на гърба и гръбначния стълб с до 80%. Освен това упражненията не са нито скучни, нито болезнени, а водят и до изправяне на гърба заради извитата си долна част, която ви кара да стоите изправени като гвардеец на караул. Други наричат обувките „фитнес зала в торба“ заради мобилните им размери. Една тренировка без обувки излиза около 10 лева, а с наемането им е 12. Ако инвестирате в чифт (от 100 лева нагоре), то може да си тренирате и у дома, но пък ще загубите социалните контакти в залата. Иначе най-голямата полза от подскачането като скакалец под звуците на музика е активацията на метаболизма. Малцина подозират, че подскоците ускоряват дренирането на лимфната система и изхвърлянето на отровите от организма ни.
В случай че искате да забавите темпото, но по модерен начин, то заложете на Ка Йо Пи. Зад абревиатурата се крие комплекс от упражнения по каланетика, йога и пилатес, фокусирани върху настроението и извайването на определени части на тялото.

Спинингът печели фенове и у нас

Спинингът вече навлезе и у нас. Това е групово аеробно занимание, което симулира колоездачен пробег. За целта в залите или на открито се слагат колела, наречени спинъри. Такива класове се водят от лидер, който задава интензивността на въображаемия маршрут, придружен с различна светлина под ритъма на музика. Най-добрите инструктори така комбинират ритъма, че може да доведат до загуба на 1000 калории и нагоре при една тренировка от час. Мъже споделят, че губят по 1-2 кила на посещение. А може и повече, тъй като средно изминатото разстояние варира от 15 до 25 километра на тренировка, при което се симулират тежки изкачвания на склонове. Експерти съветват човек да се облече удобно и да заложи на маратонки с по-твърда подметка, за да върти педалите безпроблемно.

Пол денсът тръгнал от Индия

Пол-денсът, или пилонингът, е един от най-атрактивните танци, който може да практикувате. Той развива невероятна сила и гъвкавост на Тарзан. Една 20-минутна тренировка се равнява на 40-минутно блъскане във фитнеса. Въпреки че мнозина мислят, че в основата му стои пилонът от стриптийза, то този вид спорт има доста по-стари корени в Индия и Китай. Древният индийски спорт мallakhamb се образувал от думите за боец и стълб. Първите сведения за него датират от 12 век. Той се е практикувал главно от бойци, които така усъвършенствали силата, издръжливостта и ловкостта си. Пак по това време подобно нещо възниква в Китай, където циркови артисти използвали пилон, висок между 3 и 9 метра. А триковете им се използват и до днес. Един от тях е стойка „флаг“, при която тялото прилича на знаме, а цялата му тежест е фокусирана върху ръцете. Съществуват различни течения в зависимост от търсената цел – екзотик пол денс, арт, фитнес и други.

Скуошът и пинг-понгът ни оставят без дъх

Спортовете са най-доброто хапче за щастие и добра фигура. Един от тези, които товарят максимално тялото, но не се нуждаете от някаква велика и специална техника, е скуошът. Е, ще ви трябва време за адаптация, но основният проблем тук е издръжливостта. Всяка тренировка се превръща в анаеробна, тъй като не ви остава дъх, а се леят реки от пот. Прилича на аристократичния тенис на корт, но дори след невинно 20-минутно занимание ще имате усещането, че сте играли финал на „Уимбълдън“ срещу Джокович или Надал.
Друго доста подходящо занимание за топене на мазнинки и гонене на следкарантинната депресия е тенисът на маса. Наглед не е тежък спорт, но реално осигурява висока интензивност и кардионатоварване. Освен това е доста достъпен и може да се практикува с две ракети за 15 лева и топче за левче. Неслучайно заедно с федербала пинг-понгът навремето бе наричан евтин спорт, подходящ за пролетариата.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *