Партньор на Проватон
 Бодибилдинг за начинаещи

Бодибилдинг за начинаещи

Сподели в

Причините, които са ви накарали да влезете в фитнес залата може да са много, но желанието да натрупате мускулна маса не бива да ви увлича.

Всеки начинаещ смята, че успехът ще дойде бързо, копирайки тренировките на по напредналите момчета в залата. Когато влезнете в фитнеса ще чуете много и различна информация за това как да тренирате

Всеки по-напреднал от вас е моделирал своята тренировъчна програма според изискванията и генетичните особености на своето тяло. Важното е да разберете, че повторенията, упражненията, сериите, принципите и теориите за всеки човек са индивидуални.

С течение на времето ще се научите как да тренирате правилно, как да се храните и как да се възстановявате. За да стане това са ви необходими основни знания и информация.

Как да започнем?

Нека първо да дадем определение на термина начинаещ. Това е човек, който никога до сега не е влизал в зала. Но към категорията на начинаещите се включват и тези, които не са тренирали дълъг период от време.

Начинаещите не бива да пренебрегват и подминават основните програми. Не бързайте към сплит системите и към по специални упражнения. Типична тренировъчна програма за начинаещи. В културизма е много важно полагането на здрава основа – гаранция за бъдещ успех. Към базовите упражнения трябва да се стреми всеки начинаещ. А именно:мъртва тягагребане с щангаклякане с щангаизтласкване на щанга от леграменни пресиизтласкване на щанга от лег с тесен хватбицепсово сгъване с щанга от стоеж 

Контузиите при начинаещите са предизвикани най-често от стремежа да се вдига колкото може повече, и то колкото се може по-скоро. Едно от най-важното нещо, което трябва да знаете и научите е да не се увличате по големите тежести. Не увеличавайте сериите, повторенията и упражненията, докато не станете наистина готов за това.

 

 

Първо големите мускулни групи

Запомнете това златно правило – във всяка тренировка започнете първо с големите мускулни групи, а след това тренирайте малките. Това означава първо крака, гръб и гърди, след това рамена и ръце. Големите мускулни групи изискват повече енергия. Ако тренирате първо ръце например, вашият енергиен потенциал ще намалее и няма да можете да стимулирате гръдните мускули, който тренирате след това. Освен това малките мускулни групи се натоварват значително при тренираме на големите и това е още една причина те да се тренират след тях.

 

Какви тежести да използваме?

Това е един въпрос, на който еднозначен отговор трудно никой може да ви даде. Всичко зависи от вашите физически данни, за това отговора ще трябва да потърсите сами. Какви тежести да използваме зависи също и от вашите цели. Ако целите ви са мускулен прогрес – по-големи тежести, съответно по-малко повторения. Но ако целта ви е да “изчистите” излишните мазнини – точно обратното. По малки тежести, повече повторения и по-малки почивки между самите серии.

Дишането

Правилното изпълнение на упражненията изисква правилен начина на дишане. Преди да започнем упражненията, поемаме дълбоко дъх. Когато сме в изходна позиция на всяко упражнение(това най-често е позицията, от която започва най-трудната част на упражнението), издишайте, като контролирате дъха си, докато достигнете крайна позиция. Не забравяйте да вдишвате при най-лесната част на упражнението и да издишвате по време на най-трудната част.

 

 

Колко са важни почивните дни?

Всеки начинаещ е изпълнен с ентусиазъм за трениране и почивните дни му изглеждат като загубени. Малкото упражнения няма да стимулират растежа на вашата мускулатура, така също и многото упражнения няма да доведат до желания резултат.

Повечето начинаещи постигат много добър растеж. Ако можеше това да продължи дълго! Но не може. Много скоро феноменалния растеж се забавя и начинаещия бодибилдър навлиза в зоната на застой. Вече е нужен по-голям интензитет, за да се постигне някакъв растеж.

Затова трябва да оставите тялото ви да почине и да се възстанови. Следвайте точно програмата за начинаещ и не тренирайте допълнително с мисълта, че това ще ускори растежа не тялото ви. Нищо такова няма да се случи.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *