Партньор на Проватон
 Защо 6 вечерта е най-доброто време за тренировка?

Защо 6 вечерта е най-доброто време за тренировка?

Сподели в

Според учените именно този час от деня е най-подходящ, ако искате да натрупате мускулна маса

Навсякъде е пълно със съвети за това кое време от деня е най-подходящо за тренировка. Истината е, че всичко зависи от целта, която искате да постигнете. А ако желанието ви е по-бързо да натрупате мускулна маса, а не да отслабвате, то колкото по-късно през деня тренирате, толкова по-добре.


НЕ ВИ СЕ ХОДИ НА ФИТНЕС ДНЕС? ЕТО КАК ДА ПРЕОДОЛЕЕТЕ СЕБЕ СИ И ВСЕ ПАК ДА ОТИДЕТЕ


Изследователи от Университета на Южен Мисисипи събрали работна група от млади атлети, на които дали задача да тренират с тежести в различни часове от деня и след това записвали резултатуте. Докато всички участници показвали подобни подобрения по отношение на силата, групата, която ренирала в 6 вечерта, натрупала по-голяма муслулна маса от тези, които тренирали в останала част от деня.

Всъщност всичко се дължи на биологията. В началото на деня нивата на хормона на стреса кортизол (който по-скоро ни помага да станем от леглото, отколкото да трупаме мускули) е в пика си. Метаболизмът пък естествено се забавя в течение на деня, а вечерните тренировки го рестартират. Това означава, че ще горите повече енергия като цяло през деня, а това пък ще даде резлтати в по-оформени и здрави мускули.

Ето и примерен план за деня, с който да постигнете оптимални резултати:

7 ч.

Медитирайте! Сутрин нивата на кортизола се покачват, което потиска важния за натрупване на мускулна маса тестостерон. 10-минутна медитация е напълно достатъчна.

8 ч.

Почти половината от нас страдат от дефицит на витамин Д. Затова една разходка до работа ще ви се отрази добре, а и ще повиши нивата на тестостерона с 25%.

14 ч.

Нека обядът ви бъде богат на въглехидрати с бавно освобождаване. Например пълнозърнеста паста. Тя не само ще зареди мусклулите ви с енергия, но и още малко ще повиши нивата на тестостерон.

18 ч.

Време е за тренировка!

22 ч.

Въздействието на добрия сън върху прогреса ви във фитнеса не трябва да бъде подценявано. Препоръчваме ви и таблетка магнезии преди лягане, за да ви помогне да заспите по-лесно.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *