Шефът на “Пътища и мостове”: Необходим е обходен път на Варна, за да облекчи трафика в центъра на града!
“Варна се нуждае от обходен път и с реализирането на проекта за АМ “Черно море” този проблем ще се реши”. Това коментира преди дни инж. Росен Колелиев, управител на фирма “Пътища и мостове“, предаде репортер на Varna24.bg.
Коментарът на инж. Колелиев бе по повод изявление от страна на Васко Василев, председател на ДСБ-Варна, че с приоритет е трябвало да бъде изграден втори Аспарухов мост, вместо новият бул. “Левски”.
Ето какво коментира експертът: “Връзката на тоя мост в момента ще бъде решена с реализирането на проекта за АМ “Черно море”. Ние се занимаваме с един частен проблем, какъвто е презастрояването. Като говорим за Общ устройствен план, трябва да наблегнем на всички елементи. Не може по цялото трасе движението, тръгнало от Румъния, тръгнало от “Хемус”, да минава през катедралата на Варна. Това води до прашна атмосфера, липса на паркоместа и др.
Вие, казвате-презастрояването. Но то личи тогава, когато няма подходяща инфраструктура, когато няма паркова среда и няма елементи на градската среда. Частичният проблем дали тук или там не трябва да има небостъргач, е частен проблем. По-скоро ние трябва да искаме да се прилага ОУП в неговата цялост и пълнота. Колко милиона са налети в новия бул. “Васил Левски” няма значение, но вие видяхте как този участък се отвори.
Ако по времето на бившите кметове не беше презастроен бул. “Цар Освободител” и други важни пътни артерии, тогава щяхме да решим проблема с транспорта на Варна, с изнасянето на транзитния трафик. Вие дълбаете в един конкретен въпрос, който е част от цялото. Презастрояването е функция на останалите елементи на жизнената среда. Вторият Аспарухов мост е пак само част от проблема. Необходим е обходен път на Варна. Като се тръгне от Албена, да се стигне до “Хемус”, за да може тия румънци, които отиват в Истанбул, тия, които отиват на други места, да не минават през града. Това е цял комплекс от фактори. Кой голям град няма обходен път? Пловдив проектира, в Бургас се строи вече, в София има. Предвижда се една индустриална зона, която ще бъде 7000 декара. Всичко трябва да бъде съчетано”, заяви инж. Колелиев.