Партньор на Проватон
 Варна – в „златната среда“ по пазаруване онлайн

Варна – в „златната среда“ по пазаруване онлайн

Сподели в

Варна е в „златната среда“ по пазаруване онлайн. Това съобщи в сутрешния блок на тв „Черно море“ с водещ Иван Барбов Николай Петканов от Български Бизнес Форуми. Статистиката е на НСИ и бе огласена в края на миналата година.

 

Според нея 22,7% от населението в Североизточния район (Варна, Шумен Добрич и други) купува стоки и услуги по интернет. На първо място по активност в страната е соченият за беден Северозападен район с 25,4%. В дъното на класацията пък е Северният централен район с градове като Велико Търново, Разград, Русе и Силистра.

 

Притеснение буди констатацията, че най-голямото електронно умение на българина е да прехвърля информация от папка в папка или от компютър на друго дигитално устройство, посочи Петканов. Трагичното е, че само 1,1% от населението може да създава компютърни програми, което ще е много важно за бъдещето със стремглавото навлизане на изкуствения интелект, добави той.

 

75% от българите имат достъп до интернет, чиято скорост е една от най-високите в ЕС. Това е важна предпоставки и за привличане на чужди инвеститори.

 

Анкетата на НСИ, проведена сред 4 220 домакинства и 9 164 души, показва, че 22% от жените пазаруват за лични цели по интернет. Техните предпочитания са свързани най-вече с продукти и услуги, свързани със здравето.

 

Процентът на мъжете е 20. Анкетата показва, че повечето от тях слушат музика онлайн.

 

Най-продаваните продукти във виртуалното пространство са дрехите и спортните стоки, чийто дял възлиза на 76%. С 2 пъти по-малко търсене са стоките за дома, мебелите и играчките. Не са малко и хората, ползващи интернет за хотелски резервации и купуване на туристически пакети.

 

Статистиката показва също, че живеещите по селата също пазаруват активно онлайн,  с което разликите между малките селища и големите градове се стопяват.

 

Ставри Таргов

 

 

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *