ПОЛЗИТЕ ОТ ИНТЕРВАЛНОТО ГЛАДУВАНЕ ПО МЕТОДА 16:8

ПОЛЗИТЕ ОТ ИНТЕРВАЛНОТО ГЛАДУВАНЕ ПО МЕТОДА 16:8

Интервалното гладуване се превърна в популярна тема за размисъл сред учени и ентусиасти, търсещи здравословния начин на живот. Периодичното гладуване, като диетата 16:8, се слави с това, че помага за загубата на излишно тегло, подобряването на физическото състояние, ускоряването на горенето на мазнини, както и за запазваенто на чистия мускул.

Сега е моментът, в който трябва да споменем, че има различни такива диети – като 5:2 или религиозното постене. Диетата 16:8 обаче предлага устойчив режим на хранене, водещ до по-голям растеж на чистия мускул. В тази статия ще посочим няколко от ползите, като също ще ти помогнем да прецениш дали тази диета е за теб.

В статията също ще намериш повече по следните въпроси:

  • Какво е периодично постене?
  • Какво представлява диетата 16:8?
  • Какви са ползите от периодичното постене?
  • Как да постим безопасно.

 

КАКВО Е ИНТЕРВАЛНОТО ГЛАДУВАНЕ?

По дефиниция периодичното гладуване е диетата, при която можеш да ядеш в продължение на няколко часа, като после обаче гладуваш, също няколко часа. Теорията зад всичко това е, че едно време хората не са живели в среда, в която могат да намерят храна по всяко време на деня… като в наши дни. Вместо това, нашите предшественици са еволюирали във време, в което храната е ограничен ресурс и е трябвало да дават всичко от себе си дори и в гладно състояние.

В 21-ви век това може да се приеме като гладуване в продължение на часове и тренировки дори и на празен стомах, позволявайки си да се храниш в по-малък период, отколкото гладуваш. Добър пример за това е точно диетата 16:8.

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ДИЕТАТА 16:8?

Интервалното гладуване по метода 16:8 ограничава храненето само в период от 8 часа в денонощието, като през останалите 16 се гладува. Ако ти звучи много, имай предвид, че в тях влизат и часовете ти за сън. Идеята е да се събудиш сутрин и да тренираш на гладно, стимулирайки тялото си да извлича енергия от натрупаните мазнини.

Разбира се, по време на тези 8 часа трябва да се храниш разумно. Докато гладуваш трябва да пиеш вода, като някои също консумират неподсладени чай или кафе сутрин преди тренировки.

КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ ИНТЕРВАЛНОТО ГЛАДУВАНЕ?

Периодичното гладуване се разглежда все повече от учените, като вече са проведени и проучвания с животни, които доказват благоприятните ефекти от постенето върху кардио-метаболичните рискови фактори (проблеми с кръвното, холестерола или с инсулина), както и върху горенето на мазнини. Някои изследвания даже показват, зе периодичното постене е по-полезно от продължителната диета, която ограничава приема на калории.

Има теории, че периодичното постене също има добро влияние върху проблемите, свързани със стареенето – рак, Алцхаймер и т.н., въпреки че има нужда от повече проучвания в тази посока.

Доказано е също, че физическото състояние не страда от това гладуване, а някои диетолози дори твърдят, че постите водят до повече тонус и бистрота на съзнанието – особено ако се следва диетата 16:8. Бонус е, че простотата й решава проблема с нагласянето и следването на специални режими.

Известно е, че диетата 16:8 води до покачване на чистата мускулна маса – на база горене на мазнинин и калории в състояние на глад. Периодичното гладуване е ефективно за ограничаване на приема на калории, за да се изгорят натрупаните мазнини, докато все пак се поддържа тонус и мускулна маса.

Практическите ползи от периодичното гладуване включват по-кратка подготовка, нормално хранене и лесно почистване след това (за разлика от диета, включвваща 6 отделни хранения на ден), както и гъвкавост. Най-вероятно ще ти е достатъчно да се подготвиш само за две хранения, като могат да бъдат по-сериозни, на по-големи порции. Диетата 16:8 е базирана изцяло на времето, в което се храниш, а не толкова на това, което ядеш.

Интервалното гладуване не изисква следене на калориите и може да се комбинира с всеки здравословен режим, който би могъл да следваш. За тези, на които постоянно им се хапва нещо, гладуването може да се окаже решението за контролирането на калорийния прием.

КАК ДА ГЛАДУВАМЕ БЕЗОПАСНО?


За да не си навличаш излишни проблеми, гледай да приемаш достатъчно течности и да не се дехидратираш. Сутринта може да пиеш неподсладени кафе или зелен чай, за да имаш енергия за тренировката – стига, разбира се, да не добавяш мляко, сметана и разни подсладители.

Има идея също, че приемането на добавка с аминокиселини с разклонена верига може да спомогне за запазването на мускулната маса при тренировка на гладнно сутринн.

Когато си в 8-часовия период за хранене е изключително важно да приемаш качествена храна с всички необходими за правилната функция на органинзма елементи. Продължававй да пиеш вода и гледай да си набавиш достатъчно протеини, за да не започнеш да губиш мускулна маса. Имай предвид, че с ограничено време може да ти е по-трудно да се набавяш необходимите калории – ако не ти достигат, има риск да се почувстваш изморен.

Освен това е важно да внимаваш да не преядеш само защото ти предстоят 16 часа гладуване. Периодичните пости са създадени, за да ограничават калорийния прием до известна степен, така че обръщай внимание на това, което ядеш.

Истината обаче е, че колкото и известни ползи да има от постите, са необходими още ммного проучвания в тази посока. Много от проучванията се правят с хора с наднормено тегло или само с мъже.

Ако имаш проблем с кръвната захар, интервалното гладуване може би не е най-добрият вариант за теб. Диетата също така не е подходяща за бременни или кърмещи, както и хора, които приемат много лекарства, които не бива да се взимат на гладно. Затова най-добре се коннсултирай със своя лекар по въпроса.

КАТО ТЕГЛИМ ЧЕРТАТА…

Интервалното гладуване като схемата 16:8 може да се окаже крайно ефективна стратегия за сваляне на излишни килограми без досадното следене на калории. Този режим също спомага за горенето на мазнини, като запазва чистия мускул. Колкото и да има нужда от повече проучвания в тази посока, позитивите са налице – по-добра физика, представяне и цялостнно здраве.

Гладуването е един от вариантите за контролиране на калорийния прием, когато се опитва човек да отслабне и да натрупа мускулна маса. Ако гладуваш, не забравяй да пиеш много вода и да се храниш разумно през 8-те часа. Поговори с лекар, ако имаш опасения преди да започнеш. Успех!

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Nothing Found. Ready to publish your first sponsor? Get started here.