КАРДИО НА ГЛАДНО – ИМА ЛИ ПО-ГОЛЯМ ЕФЕКТ?

КАРДИО НА ГЛАДНО – ИМА ЛИ ПО-ГОЛЯМ ЕФЕКТ?

Тичането сутрин на празен стомах изглежда добре на теория – храната доставя енергия, която се използва за гориво, така че ако нямаш нищо в стомаха, тялото започва да използва като енергия това, което то е складирало – главно мазнини – за да захрани тялото. Но реално първото нещо, което се използва за гориво е протеинът, който се намира под формата на изградената с пот в залата мускулна маса. В проучване на “Stength and Coniditioning Journal” дори се твърди, че разграждането на протеина се увеличава двойно при кардио на гладно.

Други проучвания пък показват, че кардиото на празен стомах не гори толкова ефективно калории, както когато сме сити. А тъй като от интензитета на тренировката зависи колко калории игаряте, ако не сте се хранили преди дълга и изтощителна тренировка, това ще намали енергията ви и тренировката няма да е пълноценна.

Но какво ще кажем за високо-интензивната интервална тренировка (HIIT)? Тя би трябвало да гори мазнините и да пази мускулите, нали? Истината е, че ако я правите на празен стомах, мазнината се разгражда бързо, но тялото няма време да я използва за енергия и резултатът е, че тя отново се връща в мастните клетки.

Заключението е следното: правете кардио на гладно, ако от това се чувствате добре. Много хора дори не харесват да тренират, когато са сити. Но не мислете, че като не ядете ще ускорите показването на плочките. Всичко става с добре изграден хранителен режим.

И още един съвет: всяко време е подходящо за кардио тренировка, не само сутрин преди закуска.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Nothing Found. Ready to publish your first sponsor? Get started here.