За добра форма и добро здраве. Движение, движение, движение!

За добра форма и добро здраве. Движение, движение, движение!

Мога гордо да заявя, че първият работен ден в офиса след ваканцията мина безболезнено. Сутринта вместо оперативка, задружно си сравнихме антибиотиците, които приемаме през този вирусен сезон, а после всеки се захвана със задачите си, шумно отпивайки от чая си. Не ни съдете! Как иначе се пие чай със запушен нос?

Следобед обаче ни налегна умората, въпреки всичките изпити количества фрешове и кафе, тялото си искаше съня. Или пък просто му липсваше активността?

Движението, физическата дейност са условието за правилното функциониране на мозъка.

Зимата, поради студа много от нас се отказват от дълги разходки и от редовни тренировки. Така, при липса на кардио-респираторни упражнения тялото започва да забравя, функционира забавено и за това се чувстваме уморени и отпаднали, дори и когато сме здрави.

Световната здравна организация препоръчва поне два часа и половина седмично да се движим активно или да спортуваме. Най-подходящи са тези дейности, които ни действат добре, без да ни изтощават, например ходене пеша, колоездене, плуване. През студения сезон тези активностни могат да се извършват в затворени пространста – като във фитнес залата или в затворен и отоплен плувен басейн.

Всеки може сам да се увери в благоприятното действие на спорта и движението върху психиката и физическата форма.

Настроението се подобрява, произведените ендорфини действат еуфоризиращо, съзнанието се „избистря”, освободено от стреса, който блокира нервните връзки. Само една обиколка пеша на квартала може да се окаже достатъчна, за да се роди гениална идея или да се намери разрешението на отдавнашен проблем!

Редовното спортуване допринася за добрата форма на мрежата от кръвни капиляри – тези иригационни канали подхранват с енергия органите в човешкото тяло, сред които мозъкът има най-голяма нужда от „гориво”.

Благоприятният ефект на физическата дейност се усеща, когато тя стане редовна. Организмът се приспособява към повишените изисквания към него – всеки удар на сърцето изпомпва повече кръв, дишането става по-дълбоко и белите дробове усвояват повече кислород. Сърдечносъдовата система укрепва, гликемията е под контрол, настроението и умствените възможности се подобряват.

Leave a Reply
Your email address will not be published. *

Nothing Found. Ready to publish your first sponsor? Get started here.