Партньор на Проватон
 5 причини да правите планк всеки ден

5 причини да правите планк всеки ден

Сподели в

Защо едно от най-разпространените упражнения никога няма да излезе от мода

Когато става дума за основни тренировки, които не изискват изключително динамично кардио натоварване, но с доказана ефективност, всеки треньор ще ви предложи планк. Това упражнение гори повече калории, отколкото традиционното натоварване. Много по-лесно се понася от гърба и с него се избягва риска от травма. Ето пет причини защо е добре да практикувате планк всеки ден.

1. Може да работите за отделни мускули.

Планкът ангажира мускулни групи като абдоминис, ректус абдоминис, дългите коремни мускули и глутеусите. Това е много добре, защото всяка мускулна група изпълнява различна цел и изисква различни упражнения. Напречният абдомис увеличава коремната сила, което помага да вдигате по-голяма тежест. То също помага да изглежда стомахът ви по-гладък. Абдоминус ректус подобрява издръжливостта, когато трябва да скачате. Той също е в основата на изразената коремна преса „six pack look”. Коремните мускули са отговорни за сгъването и разгъването на тялото по време на спортуване. Развитието на тези мускули ще ви помогне да оформите добра фигура тип „пясъчен часовник“. Тренирането на мускулите на глутеусите ще помогне да поддържате гърба си силен, а стойката – снажна.

2. Рискът от травма е понижен.

Концентрирането на силата в един участък от тялото ви позволява да изпълнявате различни движения в една равнина. Ежедневната активност ще позволи да изпълнявате движенията без болка. Планковете са безопасен начин за изграждане на мускули, които да поддържат и защитават гръбначния стълб и таза по време на различни движения.

© iStock

3. Може да тренирате навсякъде.

Планковете са чудесни упражнения, защото може да ги правите дори, когато пътувате или независимо в какво затворено пространство сте. Не се нуждаете от специално място или от оборудване. Няколко минути планк дават бърз тласък на метаболизма за деня. А също изгаря и значително количество калории.

4. Подобряват стойката на тялото.

Концентрацията на сила в гърба и в корема води до изправяне на стойката. Постепенно ще забележите издължаване на мускулите и тяхното оформяне. Гръбначният ви стълб ще се изправи, а това ще направи стойката ви по-права.

5. Подобряване на баланса.

Планковете подобряват стабилността на цялото тяло. Това от своя страна води до по-добър баланс и координация на движенията. Има причина йогите да са така добре балансирани – основните асани всъщност представляват именно задържане в поза, което е разновидност на планковете.

Редакция "Силна Варна"

Подобни новини

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *