
Варненска програма за кариерно ориентиране с отличие на Employer Branding Awards
Пилотна програма за кариерно ориентиране на Варненска търговска гимназия „Г. С. Раковски” спечели първо място на престижните Employer Branding Awards 2019 на B2B media, провели се в София през изминалия уикенд.
Проектът, нагърбил се с амбициозната цел да намали нарастващата пропаст между нуждите на работодателите и образователната система, бе отличен в категория „Иновации в обучението на талантите” и дава сериозна заявка да разшири обхвата си и в други варненски гимназии през идната учебна година. Програмата, в която участва група от 15 ученици, е организиранa и подкрепена от The Taxback Group и Advance Academy.
Чрез редица практически занимания тя дава възможност на учениците да идентифицират своите силни страни и интереси и да ги канализират в някоя от множеството актуални професии, които пазарът на труда предлага.
„Според доклад на Института за бъдещето (IFTF Institute for the Future) 85 % от професиите, които ще съществуват през 2030 година все още дори не са възникнали. Това означава, че разминаването между съществуващата образователна система и нуждите на работодателите ще става все по-осезаемо. От друга страна способността на хората да учат през целия си живот ще стане много по –ценна от самите знания, а това предполага нови предизвикателства пред всички участници на пазара на труда“, споделя Екатерина Христова, Мениджър „Човешки ресурси“ в компанията-организатор на програмата.
С подготовката на учениците са се заели представители от бизнеса, които засягат теми като изграждане на личен бранд, личностни качества, необходими за успешна реализация, както и обзор на актуалното състояние на пазара на труда. През месец май 2019 година програмата за кариерно развитие ще завърши със състезание, в което участниците ще разиграят реални ситуации от пазара на труда, а най-добре представилите ученици ще получат еднократна стипендия и безплатно участие в „Ученическата ИТ Академия“ през предстоящата лятна ваканция. В допълнение, организаторите на програмата планират разширяване на обхвата ѝ и включването на още варненски гимназии в кариерните срещи през следващата учебна година.
Вторите годишни награди на b2b Media отличават компаниите с постижения в областта на изграждането и утвърждаването на работодателската марка. Основен фокус на конкурса са иновациите в управлението на талантите и новите успешни стратегии в сферата на човешките ресурси.