
Варна 2018: Инфраструктурните проекти, които белязаха годината (I част)
За град като Варна разностранните прояви и проекти с всевъзможен мащаб съвсем не са рядкост или изключение. Със същата сила това важи и за проблемите, пред които често се изправя морската столица. Без изключение богата на събития с различни краски бе и изминалата 2018-та. В поредица от обзорни материали Moreto.net ще проследи най-важното, белязало града ни през отминалите 12 месеца.
Безспорно изтичащата година може да бъде определена като годината на мащабни улични ремонти и проекти. Най-сериозният от който така и не беше доведен до край в срок.
Реализацията на новия бул. „Левски“, стартирал още през лятото на 2017-та, продължава да изпитва търпението на варненци ежедневно. Огрoмните задръствания и облаците прах сякаш се превърнаха в нормалнa част от ежедневието в морската столица. Позитивната нотка идва от администрацията с успокоението, че проявеното търпение ще бъде възнаградено със значителното облекчаване на трафика в града след завършване на трасето. Отлагането на финала и заявката за такъв едва през пролетта на 2019-та година, неминуемо подклажда напрежението. И може би последствията от ремонта биха били по-лесно смилаеми, ако през годината не бяха стартирали още редица улични ремонти, които допълнително да утежнят придвижването на автомобилите и автобусите. В крайна сметка положителната страна е, че всичко това се случва за общото благо на града и жителите му. Все по-често обаче се повдига въпросът за обезопасеността на изкопите и ремонтните участъци. Инциденти не липсват. Няколко коли попаднаха в огромните пропасти от пръст.
Още в началото на годината започнаха и мащабни улични ремонти в район „Аспарухово“. Там стартира активна работа по булевардите „Първи май“ и „Мара Тасева“. Разкопаването на квартала предизвика проблеми с градския транспорт и спокойното придвижване на жителите му.
През януари в района стартира официално ремонтът на бул. „Първи май“. Общата стойност на проекта е около 3.8 млн. лева. Заявеният срок за приключване на работа бе краят на април или началото на май.
През юли стана ясно, че два от трите инфраструктурни проекта в район „Аспарухово“ по ОП „Региони в растеж“ са готови. Тогава завършиха дейностите по ремонта и изграждането на бул. „Мара Тасева“, в обхвата от бул. „Първи май“ до бул. „Народни будители“. Приключи и работата по бул. „Първи май“ -от ул. „Мара Тасева“ до кръстовището на пътя за квартал „Галата“. През есента стартира и работата по бул. „Народни будители“. Дейностите по него все още текат и често стават повод за недоволството на жителите на района заради затруднения трафик.
Подмяната на подземните комуникации по бул. „Приморски“ започна в първия месец на годината. Официално трасето бе открито в края на август, макар че функционираше далеч преди това. Ремонтът на отсечката предизвика истински транспортен ад в централната част на града в рамките на няколко месеца. При пороен дъжд през юли голяма част от плочките на тротоарите бяха отнесени или надигнати от водата. Това стана повод за остри критики и породи въпроси за качеството на ремонтите в града.
Поредицата от първи копки по проекти значително след започване на същинските дейности по обекти стана повод за подигравки от страна на граждани. Това се случи с ремонта на старата част от бул. „Левски“, бул. „Осми приморски полк“.
През годината ремонти бяха започнати и по други главни улици във Варна. Най-сетне бе реализиран и пробивът на бул. „Сливница“.
Морето.нет